Prikkelende Preken

De Jakobusbrief uitgelegd
Prikkelende Preken

Onder die titel verscheen in april van dit jaar een nieuw boek van de hervormde predikant ds. K.H. Bogerd uit Wâlterswâld. Centraal in het boek staat de Brief van Jakobus uitgelegd en toegepast.

Ds. K.H. Bogerd heeft voor deze titel gekozen, omdat de Jakobusbrief hem door zijn inhoud heeft geprikkeld. Ik noem een aantal thema’s die in deze brief aan de orde komen:

-‘Kwaadspreken is elkaar verdoemen’,
-‘Is ons bezit verrot?’,
-‘Is ziekenzalving Bijbels?’,
-‘De tong is als het roer van een schip’, ‘
-Waar komt goed en kwaad vandaan?’.

Wanneer je tekst voor tekst door dit Bijbelboek heentrekt, zoals ds. Bogerd heeft gedaan, veelal in navolging van de kerkvaders en de reformatoren, dan kun je om geen enkele tekst in deze brief van Jakobus heen.

Het hele bedrag van het door u gekochte boekexemplaar komt ten goede aan de kerk.
Het boek, uitgegeven door Uitgeverij Om Sions Wil Alblasserdam, is verkrijgbaar in de boekhandel onder ISBN: 978-94-6335-126-3.Prijs ; € 19,50

Ook kunt u het boek bestellen bij de familie Pompstra in Damwoude. Dit kan door te bellen naar het telefoonnummer 0511-424493. U mag ook mailen naar het volgende adres: willypompstra@live.nl  Wie hier het boek bestelt, zorgt ervoor dat het hele aankoopbedrag ten goede komt aan de hervormde gemeente in Wâlterswâld.

Van harte aanbevolen.