Hervormde Gemeente Wouterswoude Hervormde Gemeente Wouterswoude
Wat fijn dat u onze website bezoekt. U bent van harte welkom om ook onze kerkdiensten te bezoeken! Elke zondag is er twee keer, om 9:15 uur en 14:00 uur, een eredienst in ons kerkgebouw aan de Tsjerkeloane 34 te Wâlterswâld.Informatie hierover vindt u op deze site onder het kopje diensten of onder de knop kerkdiensten. Tijdens de morgendienst is er een oppas voor de kleine kinderen in gebouw Maranatha tegenover het kerkgebouw.

Ook doordeweeks zijn er diverse gesprekskringen en verenigingen. Informatie hierover is op deze website te vinden onder de knop verenigingen.

Diensten Diensten

Zondag 14 april              9.15 uur Ds. K.H. Bogerd bediening Heilige Doop
                                      14.00 uur Ds. K.H.Bogerd
Zondag 21 april               9.15 uur Ds. G.H. Vlijm Wezep
                                      14.00 uur Ds. G.H. Vlijm Wezep
Zondag 28 april              9.15 uur Ds. K.H. Bogerd Voorbereiding Heilig Avondmaal
                                      14.00 uur Ds. K.H. Bogerd
Zondag  5 mei                 9.15 uur Ds. K.H. Bogerd Bediening Heilig Avondmaal
                                      14.00 uur Ds. K.H. Bogerd Dankzegging Heilig Avondmaal
Donderdag 9 mei            9.15 uur  Ds. K.H.Bogerd Hemelvaartsdag

Prikkelende Preken

De Jakobusbrief uitgelegd
Prikkelende Preken

Onder die titel verscheen in april van dit jaar een nieuw boek van de hervormde predikant ds. K.H. Bogerd uit Wâlterswâld. Centraal in het boek staat de Brief van Jakobus uitgelegd en toegepast.

Ds. K.H. Bogerd heeft voor deze titel gekozen, omdat de Jakobusbrief hem door zijn inhoud heeft geprikkeld. Ik noem een aantal thema’s die in deze brief aan de orde komen:

-‘Kwaadspreken is elkaar verdoemen’,
-‘Is ons bezit verrot?’,
-‘Is ziekenzalving Bijbels?’,
-‘De tong is als het roer van een schip’, ‘
-Waar komt goed en kwaad vandaan?’.

Wanneer je tekst voor tekst door dit Bijbelboek heentrekt, zoals ds. Bogerd heeft gedaan, veelal in navolging van de kerkvaders en de reformatoren, dan kun je om geen enkele tekst in deze brief van Jakobus heen.

Het hele bedrag van het door u gekochte boekexemplaar komt ten goede aan de kerk.
Het boek, uitgegeven door Uitgeverij Om Sions Wil Alblasserdam, is verkrijgbaar in de boekhandel onder ISBN: 978-94-6335-126-3.Prijs ; € 19,50

Ook kunt u het boek bestellen bij de familie Pompstra in Damwoude. Dit kan door te bellen naar het telefoonnummer 0511-424493. U mag ook mailen naar het volgende adres: willypompstra@live.nl  Wie hier het boek bestelt, zorgt ervoor dat het hele aankoopbedrag ten goede komt aan de hervormde gemeente in Wâlterswâld.

Van harte aanbevolen.

QR code

Beste bezoeker,

Wanneer u onze website bezoekt, en de verschillende activiteiten volgt via de wegen van de media, dan is er nu een mogelijkheid om via de afgebeelde QR code een donatie te doen voor het werk in onze gemeente. U scant met de camera van uw smartphone de code en klikt op de link die verschijnt. Vervolgens kunt u via de link uw eigen gekozen bedrag doneren aan onze kerk. Alvast bedankt voor uw gave. Weet dat de HEERE de blijmoedige gever liefheeft.

Bijbellezingen Romeinen

De Bijbelkring vindt ook dit seizoen plaats op de woensdagavond. Op deze avond zal ds. K.H.Bogerd verder gaan met de uitleg van de Romeinenbrief. Deze avonden beginnen om 19.30 uur in gebouw Maranatha tegenover de kerk. Na afloop is er gelegenheid om een kop koffie te drinken.
De data zijn:  14 februari, 28 februari, 27 maart, 10 april en 24 april.

Mediterend naar de zondag 2024 Mediterend naar de zondag 2024
Mediterend naar de zondag ‘De zeven kruiswoorden van de Heiland?’ 2024
Op de volgende zaterdagavonden van 19.00 uur - 20.00 uur
Datum Locatie Predikant Onderwerp